محسن کاوه
نویسنده
محسن کاوه
اینگونه، مهاجرت آسانتر است!

اینگونه، مهاجرت آسانتر است!

ارسال شده در تاریخ 21 بهمن، 1398


همانطور که می‌دانید برای دریافت اقامت دائم و یا تحصیلی می‌بایست به موسساتی که متخصص انجام چنین فرآیندهایی که بعضاً پیچیدگی‌های خاص خود را دارند مراجعه کرد تا به ساده ترین روش ممکن و با کمترین هزینه به بهترین نتیجه رسید. ولی آیا می‌دانید که بعد از اخذ اقامت، برای ارسال لوازم شخصی و خانگی باارزش خود که برای زندگی در کشور جدید به آنها نیاز دارید چه باید بکنید؟



اگر در کشوری که قصد مهاجرت به آنجا را دارید هزینه خرید ملزومات زندگی، از لوازم شخصی تا مبلمان و اثاثیه به قدری بالاست که بهتر میدانید لوازم قبلی خود در ایران را به آنجا منتقل کنید، حتما میبایست با کمک یک شرکت حمل و نقل بین المللی مجرب، با بهترین روش یا روشهای مناسب لوازم خود را ارسال کنید، به نحوی که بدون کوچک‌ترین خسارت به اموالتان، و با کمترین هزینه ممکن آنها را در مقصد تحویل بگیرید.

باید بدانید که به روش ارسال لوازم شخصی یا همان Personal Effects از کشور خود به کشور ثالث، اصطلاحاً فریت (Freight) میگویند که بسته به نوع و حجم وسایل به یکی از روشهای هوایی، زمینی و یا دریایی انجام می‌شود.

در قدم اول، می‌بایست اثاثیه و لوازم شما توسط متخصصین شرکت حمل و نقلی که  انتخاب کرده اید مورد بررسی قرار گیرد تا با توجه به حجم و ارزش لوازم شما یک و یا ترکیبی از روشهای حمل گفته شده را برای شما در نظر بگیرند.

گام بعدی و درواقع یکی از مهمترین مراحل، انجام بسته بندی است. بسته به نوع ، ارزش، وزن و حجم کالا و روش حملی که در نظر گرفته شده است بهترین نوع بسته بندی که بالاترین سطح امنیت کالا برای جلوگیری از خسارت را تامین میکند و در عین حال وزن حجمی کمتری را ایجاد میکند توسط کارشناسان متصدی حمل، انتخاب و اجرا میشوند که ممکن است شامل صندوق چوبی، پالت چوبی یا پلاستیکی یا فلزی، نایلون حبابدار و ... باشد.


برای آگاهی از اقدامات لازم در زمان مواجهه با کالای خسارت دیده، مطلب زیر را مطالعه فرمایید.


[append:9]


پس از انجام بسته بندی،شرکت حمل اقدام به تهیه لیست عدلبندی و سیاهه اقلام، با ذکر شماره و مشخصات هر بسته و اقلامی که درون آنها میباشد میکند که پس از ترجمه به زبان کشور مقصد، به همراه بار تحویل گمرک میشود.سپس نوبت به ارسال کالاها به گمرکی که میبایست ارزیابی های گمرکی در آن انجام شود میرسد. رویه های گمرکی شامل بررسی مدارک مسافر و تایید هویت ایشان و تطبیق با مدارک و مستندات سفر آنها میباشد. همچنین در گمرک کالاها دقیقا بررسی میشوند تا اطمینان حاصل شود کالاها شامل موارد ممنوعه نمیباشند. مواردی چون اجناس عتیقه و با ارزش جهانی و ملی و همچنین مواد مخدر ( که توسط سگهای موادیاب انجام میگیرد ).


در این مرحله، در صورت وجود لوازم چوبی و یا استفاده از صندوقهای چوبی برای بسته بندی ممکن است نیاز به انجام عملیات سمپاشی و دفع آفات نباتی توسط شرکتهای متخصص و دارای مجوز صدور گواهینامه بین المللی باشد که آن هم میبایست در قرارداد با شرکت حمل و نقل قید شده باشد و جزو وظایف آنها باشد.


در آخر، پس از دریافت بیمه نامه معتبر بین المللی از شرکت بیمه، بارنامه حمل صادر شده و پس از بررسی نهایی توسط دستگاه X-Ray (در صورت تشخیص گمرک مربوطه)، کالاها بارگیری و به طرف مقصد ارسال میشوند. سرانجام پس از رسیدن وسیله حمل به مقصد، شخص مسافر با دردست داشتن بارنامه و مدارک شناسایی میتواند لوازم خود را در مقصد تحویل بگیرد.


دقت داشته باشید که تمامی مراحل گفته شده،تماماً جزو وظایف متصدی حمل میباشد و میبایست در قراردادی که بین صاحب کالا و آنها منعقد میشود با جزییات ذکر گردند.


برای دریافت نمونه قرارداد حمل به مطلب زیر مراجعه فرمایید.


[append:10]


در پایان امیدواریم مطالب عنوان شده مفید واقع شده باشند و توانسته باشیم گامی مثبت در جهت رفع چالشهای احتمالی شما برداشته باشیم.


در صورت نیاز به هرگونه اطلاعات بیشتر و یا خدمات، با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.


اگر مایل به دریافت فایل PDF این مطلب هستید، ایمیل خود را وارد کنید.

= 3 + 9

دیدگاه‌های کاربران

= 3 + 9

هزینه‌ی حمل خود را برآورد کنید.