محسن کاوه
نویسنده
محسن کاوه
چالشی‌ به نام چارجبل ‌ویت!

چالشی‌ به نام چارجبل ‌ویت!

ارسال شده در تاریخ 08 بهمن، 1398


شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که با وجود مشخص بودن وزن کالایی که شما خریداری کرده‌اید و تحویل حمل کننده داده اید، لزوم محاسبه وزن حجمی و احتمالا قرار دادن آن بعنوان مبنای محاسبه کرایه حمل یا همان Chargeable Weight چیست؟


چرا وزن حجمی؟

باید بدانید که فضای قابل بارگیری وسایل حمل محدود است. مخصوصاً در مورد هواپیما که این محدودیت بیشتر مورد توجه قرار میگیرد، چرا که هزینه های حمل هوایی به مراتب بیشتر از حملهای زمینی و دریایی است.

بنابراین اگر مبنای محاسبه کرایه حمل، وزن واقعی محموله در نظر گرفته شود، حمل محمولاتی با حجم بسیار زیاد و وزن بسیار کم برای شرکتهای حمل و نقل بین المللی مرقون به صرفه نخواهد بود، چرا که آنها می‌توانند به جای حمل محمولاتی با وزن کم و حجم زیاد، اقدام به حمل محمولاتی با حجم کمتر و وزن بیشتر کنند تا کرایه حمل بیشتری دریافت کنند.

بدیهی ست که همواره کاهش  هزینه ها از امور مهم در فرآیندهای حمل و نقل تلقی می‌شود، لذا می‌توان با انجام راهکارهایی در خصوص بسته بندی کالا ها به بهترین نرخ حمل دست یافت.در پایان این پست میتوانید با دریافت جدول و فرمول محاسبه خودکار وزن حجمی و Cahrgeable Weight همواره نظارت کافی بر شرایط بسته بندی و هزینه های حمل داشته باشید.


[append=11]


لذا برای برقراری توازن بین کرایه حمل این شکل محمولات، سازمانهای ناظر بر صنعت حمل و نقل بین المللی اقدام به تدوین فرمول‌هایی که تقریبا در سراسر دنیا قابل اجراست کرده‌اند که طی آنها با توجه به حجم محمولات، وزنی مجازی به نام وزن حجمی محاسبه میشود. بر این اساس بعد از محاسبه وزن حجمی و مقایسه آن با وزن واقعی محموله، ملاک محاسبه کرایه حمل وزنی که بیشتر است قرار میگیرد.

البته در خصوص حملهای زمینی و دریایی فقط برای محمولات خرده بار این معیارها قابل محاسبه هستند و کرایه حمل برای محمولات دربست کامیونی و کانتینری بصورت یکجا برای کل محموله از سوی متصدی حمل اعلام میگردد.

شما میتوانید با دریافت فایل محاسبه وزن حجمی از لینک زیر به راحتی  مبنای محاسبه کرایه حمل برای هریک از حملهای هوایی، زمینی و دریایی را به دست آورید.

دانلود فرم محاسبه وزن حجمی



اگر مایل به دریافت فایل PDF این مطلب هستید، ایمیل خود را وارد کنید.

= 9 + 2

دیدگاه‌های کاربران

= 9 + 2

هزینه‌ی حمل خود را برآورد کنید.