محسن کاوه
نویسنده
محسن کاوه
دوره آموزشی تخصصی حمل و نقل بین‌المللی (رایگان)

دوره آموزشی تخصصی حمل و نقل بین‌المللی (رایگان)

ارسال شده در تاریخ 09 مرداد، 1402

ما بعنوان متصدی حمل در طی دو دهه قبل، یکی از مهمترین چالشهایی که در تعامل با برخی از صاحبین کالا و یا حتی بعضا متصدیان حمل دیگر و همکاران خود با آن روبرو بوده‌ایم،‌ عدم آشنایی حرفه ای و اصولی عموم مخاطبان (اگر نمیدانید چطور ریسک حمل محمولات خود را به صفر برسانید، شما مخاطب این دوره هستید) با اصول حمل و نقل بین‌المللی بوده است. چرا که برای هر شیوه حمل نکات و ظرافتهایی وجود دارد که عدم آشنایی با آنها در درجه اول موجب نبود ادبیات و زبان مشترک بین شرکت حمل و نقل بین‌المللی و صاحب کالا می‌شود، اما مهمتر از آن، این عدم آشنایی بمعنی بی خبری صاحبان کالا یا پرسنل مسوول آنها از ریسک های مالی و محتملی است که با اقداماتی ساده و کم هزینه می‌توان آن ها را تا برطرف کرد.

برای هر شیوه حمل و برای هر عملیات حمل نقل بین‌المللی، نکات و دانستنیهایی وجود دارد که تسلط بر آنها ضروری‌ست. اینکه با توجه به شیوه حمل چه اسنادی برای کالا صادر میشود و صفر تا صد فرآیند حمل به چه شکل انجام می‌شود مستلزم داشتن دانش کافی در این حوزه است. تجربه نشان داده است که عامل و دلیل اصلی اکثریت قریب به اتفاق چالشهایی که در عملیات مختلف حمل و نقل بین المللی پیش می‌آید و حتی موارد زیادی که منجر به اقامه دعوی حقوقی توسط صاحب کالا بر علیه شرکت حمل و نقل بین‌المللی و بالعکس می‌شود، عدم تسلط یکی از طرفین بر اصول و قواعد و قوانین حمل و نقل بین‌المللی بوده است. بنابراین هرچه در آموزش زمان بیشتری صرف شود، سرمایه گذاری بهتری برای پیشگیری از چالشهایی که بعضا حل آنها مستلزم صرف هزینه‌های کلان و زمان بسیار طولانی‌ست انجام می‌شود. البته که مراجع مختلفی مثل اتاق بازرگانی،‌ وزارت راه و انجمن صنفی حمل و نقل بین‌المللی دوره‌های مختلفی را برای آموزش حمل و نقل بین المللی تدارک دیده اند که با توجه به طرح درسهای در نظر گرفته شده و استانداردهای موجود برای دوره‌های فیاتا و ایرو و ... این دوره‌ها تخصصی، طولانی مدت و گران قیمت انجام هستند و در اصل فقط مناسب متصدیان حمل ‌و نقل بین المللی هستند. لذا همیشه جای خالی آموزش لازم و کافی حمل و نقل بین المللی برای صاحبین کالا، مدیران بازرگانی، ترخیص‌کاران و همه کسانیکه به نحوی با تجارت خارجی سر و کار دارند و افراد تازه ‌کار و حتی باتجربه اما آموزش ندیده در حوزه حمل و نقل بین المللی در نقش های اسناد، عملیات، حسابداری و فروش، احساس شده است. 

بنابراین ما در شرکت حمل و نقل بین المللی مسیر اکسیر با توجه به رسالت خود مبنی بر دانش محور بودن و آموزش همگانی، بعد از دوره آموزش اینکوترمز ۲۰۲۰ که ویدئوهای مربوط به آن در بخش آکادمی وبسایت برای استفاده عموم در دسترس است،‌ بر آن شدیم که دوره عمومی آموزش لازم و کافی حمل و نقل بین المللی را در چند جلسه برگزار و در اختیار افرادی که به‌ آن نیاز دارند قرار دهیم.


چگونه به یک شرکت حمل و نقل بین‌المللی اعتماد کنیم؟


نکته مهمی که باید حتما قبل از حضور در کلاسها در نظر بگیرید این است که پیش نیاز حضور در این جلسات، تسلط بر اینکوترمز ۲۰۲۰ است. لذا در صورت نیاز حتما قبل از حضور و یا مشاهده جلسات آموزش حمل و نقل بین‌المللی، دوره آموزش اینکوترمز ۲۰۲۰ را در بخش آکادمی مسیراکسیر مشاهده کنید.

همچنین بعد از اتمام این دوره،‌ دوره کوتاه دیگری در خصوص مکاتبات لازم الاجرا از طریق ایمیل برای هر عملیات حمل و نقل بین المللی برگزار خواهد شد که در خصوص آن دوره هم متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

سرفصلهایی که در این دوره خواهید آموخت به شرح زیر میباشند:

  • تعریف حمل و نقل بین المللی
  • آشنایی با انواع شیوه های حمل و نقل بین المللی زمینی، هوایی،ریلی، دریایی، ترکیبی، ترانزیت
  • آشنایی با نقشهای متصدیان حمل و حدود وظایف و مسئولیتهای آنها
  • آشنایی با اسناد حمل و نقل بین المللی
  • بیمه نامه باربری
  • روشهای حمل کالاهای تحریمی
  • کنوانسیونهای ناظر بر انواع شیوه های حمل و نقل بین المللی
  • نحوه محاسبه هزینه حمل و آشنایی با هزینه های جانبی عملیات حمل
  • نحوه مکاتبات برای عقد قرارداد و پیگیری عملیات حمل و نقل بین المللی

زمان آغاز دوره هفته آخر مرداد ماه خواهد بود و در هر هفته یک جلسه حداکثر یک ساعته برگزار خواهد شد. تاریخ و ساعت دقیق برگذاری جلسات برای متقاضیان ارسال خواهد شد.

برای رزرو ثبت نام در این دوره میتوانید به شماره 09124888598 (آقای محسن کاوه) در WhatsApp پیام دهید.


اگر مایل به دریافت فایل PDF این مطلب هستید، ایمیل خود را وارد کنید.

= 2 + 3

دیدگاه‌های کاربران

= 2 + 3

هزینه‌ی حمل خود را برآورد کنید.