محسن کاوه
نویسنده
محسن کاوه
8 اصل چابکی در حمل و نقل بین المللی

8 اصل چابکی در حمل و نقل بین المللی

ارسال شده در تاریخ 21 اسفند، 1398


چابک: چست و چالاک، زرنگ، ماهر، زبردست. [فرهنگ لغات معین]

یکی از دغدغه های اغلب اصنافی که حمل‌ونقل بین‌المللی جزیی از کسب‌وکار آن‌هاست، شکل و کیفیت برقراری ارتباط دوجانبه با متصدی حمل می‌باشد.


از نظر ما یک متصدی حمل خوب، یک شرکت حمل‌‌ونقل بین‌المللی چابک است.

چابک به این معنا که در عین مهارت، زبده و سریع باشد و نقاط کور هر کاری را از قبل دیده باشد و نحوه برقراری صحیح ارتباط با طرفهای خود را به بهترین نحو بداند و به آن عمل کند.


اصول چابکی:


۱- تطبیق خود با ساعت و روزهای کاری مبدا و مقصد

ممکن است مبدا یا مقصد محموله در نقطه جغرافیایی ای واقع شده باشد که اختلاف ساعت زیادی با ما داشته باشد.

لذا انجام صحیح و به موقع هماهنگی ها در ساعات و روزهای غیرمعمول کاری، از اصول اولیه این دست پروژه ها میباشد.


۲- داشتن کانالهای ارتباطی متعدد، مدرن، امن و سریع با مشتری و نمایندگان مبدا و مقصد

به جز ایمیل و تلفن، گاهی نیاز به وسایل ارتباطی مختلفی بنا به موارد نیاز نمایندگان و مشتری ها وجود دارد. وسایلی همچون سیستمهای تلفن اینترنتی ویپ، پیام رسانهای واتس اپ، اسکایپ و سایر شبکه های اجتماعی...


۳- امکان در دسترس بودن کامل برای پاسخگویی به سوالات، اطلاعات درخواستی و یا استعلام قیمت مشتریان.

گاهی ممکن است مشتریان بنا به شرایط فورس ماژور نیاز به دریافت آنی اطلاعات دارند و یا گاهی برای پاسخ به سوالات و یا استعلام کرایه حمل نیاز به برقراری ارتباط سریع با متصدی حمل حتی در ساعات و ایام غیر کاری دارند. اینجاست که یک شرکت حمل و نقل بین المللی میبایست مجهز به نرم افزار و سخت افزارهای لازم و همچنین متعهد به پاسخگویی کامل باشد.


[append:38]


۴- اشراف به همه جوانب روند عملیات پیش از شروع پروژه و عدم رد شدن از نکات غیر معمول.

یک متصدی حمل چابک، مسلح به علم روز و تجربیات کافی ست. به نحوی که در روند عملیات غافلگیر نشود و اشتباه نکند و همواره به نکات و وقایع غیرمعمول توجه لازم و ویژه داشته باشد و هیچ موردی از نگاه اون مخفی نماند.


۵- اطلاع رسانی شفاف و بدون پرده پوشی و کاملا به موقع

رساندن بموقع اخبار واقعی هرچند نامطلوب کاری‌است که حرفه‌ای‌ ها را از غیر حرفه‌ای ها جدا می‌کند. لذا این از مهمترین اصولی ست که میبایست یک متصدی حمل خود را ملزم و متعهد به انجام آن بداند و از اطلاع رسانی‌ شفاف و بموقع بهیچ وجه طفره نرود.


۶- مدیریت استثنائات:

زمانهایی هست که مواردی در پروژه های حمل اتفاق می افتد که از قبل پیش بینی نشده اند و بعضا ممکن است مشتری را درمعرض هزینه و یا ریسک‌ نابجا قراردهد. لذا متصدی حمل در این موارد می‌بایست فرآیندی برای مدیریت استثنائات داشته باشد. یعنی، اتفاق‌های استثنائی در هر پروژه حمل را بشناسد و برای آن‌ها از قبل برنامه داشته باشد، چرا که کاهش ریسک و کاهش هزینه وظیفه یک متصدی حمل است.


۷- تسلط علمی و عملی به روند عملیات و عدم ایجاد مزاحمت برای مشتری در موارد بدیهی برای گرفتن تاییدیه.

اگر متصدی حمل دارای علم و تجربه کافی نباشد ممکن است برای هر مورد بدیهی و ساده ای از طریق تماسهای متعدد با مشتری برای مشتری ایجاد مزاحمت کند و باعث‌ ایجاد وقفه در روند عملیات شود. لذا می‌بایست برخی تصمیمات فوری و بدون ایجاد مزاحمت و تماس بی مورد با مشتری اتخاد گردد و این یعنی داشتن علم و تجربه کافی.


۸- داشتن امکانات دورکاری کامل در موارد ضروری:

در مواردی مانند شیوع ویروس کرونا که متاسفانه موجب نیمه تعطیل شدن و یا تعطیل شدن برخی موسسات و شرکتها جهت جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری شده است، داشتن امکانات کامل دورکاری به نحوی که عدم حضور در محل کار خدشه ای در روند انجام کارها ایجاد نکند از اصلی ترین مواردی ست که یک متصدی حمل چابک میباست به آنها مجهز باشد.

ما در مجموعه مسیراکسیر، با درنظر کرفتن ۸ مورد گفته شده و تجهیز خود به سیستمهای ارتباطی روز مانند سیستم تلفن ابری با قابلیت دریافت تماس‌های داخلی شرکت روی اپلیکیشن موبایل، سیستم جلسات آنلاین، نرم‌افزار مدیریت  حمل‌و‌نقل ابری با قابلیت دسترسی به اطلاعات موردنیاز بدون محدودیت مکانی، سرور ایمیل ابری با قابلیت دسترسی به همه سوابق مکاتباتی و ارسال و دریافت ایمیل بدون محدودیت مکانی، حداکثر استانداردهای چابکی را پیاده سازی کرده‌ایم و از این طریق با قابلیت دورکاری کامل برای هر مدت زمانی که لازم باشد، پیوستگی خدمات خود به مشتریان را فراهم کرده‌ایم.


برای اطلاع از قیمت حمل محموله خود، از طریق این فرم ساده، به‌صورت آنلاین استعلام قیمت خود را ارسال نمایید.


اگر مایل به دریافت فایل PDF این مطلب هستید، ایمیل خود را وارد کنید.

= 8 + 8

دیدگاه‌های کاربران

= 8 + 8

هزینه‌ی حمل خود را برآورد کنید.