محسن کاوه
نویسنده
محسن کاوه
کاهش چشمگیر نرخهای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

کاهش چشمگیر نرخهای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

ارسال شده در تاریخ 20 شهریور، 1401

طی سالهای اخیر، بعد از اعمال تحریمهای مربوط به کشتیرانی و حمل و نقل دریایی به کشور عزیزمان ایران و قطع سرویس شرکتهای کشتیرانی خارجی و افزایش تقاضا برای خدمات کشتیرانی جمهوری اسلامی ، شاهد افزایش شدید نرخهای حمل دریایی بودیم. از طرف دیگر با شیوع ویروس کرونا و روبرو شدن تمام قاره‌ها با افزایش شدید نرخ کرایه حمل دریایی و همینطور بحران کمبود کانتینر ، نرخهای این شرکت بازهم افزایش داشت. در این‌ اثنا، شرکتهای NVOCC زیادی که حتی بسیاری از آنها صرفا به خاطر عدم حضور شرکتهای کشتیرانی بزرگ و مطرح دنیا در بازار حمل و نقل بین‌المللی ایران تاسیس شدند، اقدام به ارائه سرویس حمل برای حملهای وارداتی و صادراتی در حوزه خلیج فارس و مخصوصا چین کردند. این اتفاق در زمانی افتاد که کشتیرانی جمهوری اسلامی به علت کمبود کانتینر و محدودیت در بارگیری از بنادر اصلی چین تحت تاثیر تحریمها، وقفه زیادی در ارائه کانتینر خالی و عملیات حمل داشت، بنابراین صاحبین کالا ترجیح دادند به جای اینکه در مبدا مدت زمان بعضا‌‌ چند هفته ای در نوبت دریافت کانتینر خالی منتظر بمانند و حدود دو ماه بعد از عقد قرارداد حمل کالای خود را دریافت کنند، با پرداخت مبالغی بیشتر از خدمات شرکتهای NVOCC استفاده کنند. البته که تعرفه های حق توقف شرکتهای NVOCC هم که بصورت دلاری دریافت میشدند به مراتب بیشتر از کشتیرانی جمهوری اسلامی بودند ولی همچنان بازار این شرکتها پر رونق بوده و هست.


همه چیز در مورد شرکتهای NVOCC


این شرایط به مرور تغییر کرد و با افزایش تعداد شرکتهای NVOCC و ایجاد رقابت بین آنها، نرخهای آنها به مرور کاهش چشمگیر داشت تا جایی که با توجه به شرایط حمل کشتیرانی جمهوری اسلامی، عملا انجام عملیات حمل با این شرکت توجیه منطقی‌ نداشت. بنابراین در نهایت کشتیرانی جمهوری اسلامی با کاهش نرخهای حمل خود طی چند مرحله به چرخه رقابت با شرکتهای خارجی برگشت و نرخهای ارائه شده توسط این شرکت در ایام اخیر بعضا کاهش ۵۰ درصدی هم داشته اند.

در حمل و نقل دریایی در سراسر دنیا، درست مثل بازارهای مالی، اصل عرضه و تقاضا تعیین کننده اصلی نرخ است.

شما میتوانید برای اطلاع از نرخهای کشتیرانی جمهوری اسلامی و همینطور بهترین نرخهای شرکتهای NVOCC با کیفیت سرویس عالی ، از طریق لینک زیر اقدام فرمایید.


دریافت نرخهای حمل دریایی از بنادر مهم کشور چین به مقصد بندرعباس


همینطور میتوانید برای دریافت مشاوره و نرخ حمل دریایی از سایر نقاط دنیا و همینطور محمولات خرده بار  از بنادر اصلی چین، از طریق صفحه مربوطه به دریافت استعلام نرخ حمل وبسایت، اقدام فرمایید.

اگر مایل به دریافت فایل PDF این مطلب هستید، ایمیل خود را وارد کنید.

= 9 + 4

دیدگاه‌های کاربران

= 9 + 4

هزینه‌ی حمل خود را برآورد کنید.