محسن کاوه
نویسنده
محسن کاوه
حمل زمینی سریعتر از هوایی!

حمل زمینی سریعتر از هوایی!

ارسال شده در تاریخ 26 مهر، 1400

شیوه حمل هوایی، با توجه به هزینه حمل زیاد در مقایسه با حمل زمینی از مبادی اروپایی، همواره در شرایطی که صاحب کالا نیاز به دریافت کالا در کمترین زمان ممکن دارد و یا در شرایطی که حمل کالا به خاطر ماهیت آن دارای حساسیت خاصی ست، انتخاب میشود. اما برای به حداقل رساندن مدت زمان حمل هوایی باید به چه نکته‌ای توجه داشت؟ 

چندی پیش یکی از صاحبین کالا برای دریافت مشاوره با ما تماس گرفت و عنوان کرد که برای انجام یک حمل هوایی از کشور سوئد با یکی از شرکتهای حمل و نقل بین‌المللی قرارداد حمل بسته و پس از گذشت دو هفته از دریافت کالا از صاحب کالا، هنوز محموله حمل نشده است و پس از پیگیریهای فراوان شرکت حمل و نقل اعلام کرده که طی یک هفته آینده محموله پس از رسیدن به انبار نماینده شرکت حمل و نقل بین‌المللی ،حمل خواهد شد. در واقع صاحب کالا به دنبال یافتن علت تاخیر دو هفته ای در رسیدن محموله به انبار صاحب کالا و یافتن راهکار جایگزین برای حملهای بعدی خود بود.


نکاتی که در مورد حمل زمینی از اروپا نمی‌دانید!


در اینجا، ما از صاحب کالا خواستیم جویا شود که انبار نماینده شرکت حمل و نقل در کدام کشور واقع شده است و صاحب کالا اعلام کرد که انبار آنها در کشور ایتالیا واقع شده است! با همین پاسخ دلیل این تاخیر مشخص شد. چرا که شرکتهای حمل و نقل بین‌المللی در اروپا،‌برای حملهای هوایی و همینطور حملهای زمینی بصورت خرده بار یا LTL، کالاها را پس از دریافت از انبار فروشنده به انبار خود منتقل میکنند و پس از تجمیع با محمولات دیگر و اتمام فرایند امور گمرکی، اقدام به حمل کالاها میکنند. بنابراین در شرایطی که انبار فروشنده در سوئد و انبار شرکت حمل و نقل بین‌المللی در  ایتالیا واقع شده‌است،مدت زمان لازم برای رسیدن محموله به انبار شرکت حمل و نقل بسیار طولانی و نزدیک به مدت زمان لازم برای انجام یک حمل زمینی از اروپا به ایران است! در حالیکه صاحب کالا هزینه گزافی برای حمل هوایی صرفا برای اینکه کالا به موقع به مقصد برسد پرداخت کرده است.

از سوی دیگر، برای کالاهایی که دارای حساسیت از نظر بسته‌بندی و نوع کالا هستند و صاحب کالا به خاطر مصونیت کالا از آسیب، شیوه حمل هوایی را انتخاب کرده است، در عمل کالا بیشتر مسیر را بصورت زمینی طی کرده است.بنابراین،‌ صاحبین کالا باید برای حملهای هوایی از اروپا در هنگام دریافت پیشنهاد کرایه‌حمل، صرفا بر روی مبلغ کمتر تمرکز نداشته باشند، چرا که گاهی اوقات هزینه حمل هوایی از برخی کشورها به علت وجود پروازهای مستقیم و متنوع ممکن است پایینتر از کشورهای دیگر باشد ولی فاصله آنها تا انبار فروشنده بسیار زیاد باشد. در واقع حتما از شرکت حمل و نقل باید درخواست کنند که مبدا حمل هوایی را اعلام کند. چرا اگر قرار باشد یک حمل هوایی سه هفته به طول انجامد، بهتر است آن کالا بصورت زمینی و با هزینه به مراتب کمتر حمل شود. حتی گاهی اوقات شاید بهتر باشد با شرکتی که کرایه حمل بیشتری را پیشنهاد کرده است ولی انبار آنها در نزدیکی کشور مبدا قرار دارد قرارداد حمل منعقد شود و این نکته ای مهم در انتخاب بهترین شیوه حمل است.


۳ نکته مهم کاربردی در مورد حملهای هوایی


لذا همواره برای انتخاب شرکت حمل و نقل بین‌المللی برای انجام یک پروژه حمل، صرفا نباید به کرایه حمل کمتر اکتفا کرد! چرا که لجستیک صرفا انجام یک عملیات حمل و نقل نیست! بلکه‌ مجموعه‌ای از دانش و تجربه برای یافتن بهترین شیوه حمل و ارائه بهترین پکیج پیشنهادی در راستای نیل به اهداف صاحب کالاست و این یکی از نکاتی‌ست که شرکت حمل و نقل بین المللی قابل اعتماد را مشخص میکند.

اگر مایل به دریافت فایل PDF این مطلب هستید، ایمیل خود را وارد کنید.

= 3 + 5

دیدگاه‌های کاربران

= 3 + 5

هزینه‌ی حمل خود را برآورد کنید.