مهدی کاوه
نویسنده
مهدی کاوه
چطور به یک شرکت حمل و نقل بین المللی اعتماد کنیم؟

چطور به یک شرکت حمل و نقل بین المللی اعتماد کنیم؟

ارسال شده در تاریخ 01 بهمن، 1400


اگر شما صاحب کالایی هستید که برای اولین بار قصد حمل و نقل کالایی را دارید که از کشور دیگری خریداری کرده اید، یا صاحب کالایی با تجربه هستید که سالی چند بار محموله ای برای حمل دارید و بازاریابان شرکت های حمل و نقل بین المللی مرتب با شما تماس می‌گیرند، ممکن است این سوال در ذهن شما شکل گرفته باشد که چطور میتوانم از شرایط بهتری استفاده کنم و امنیت بیشتر، سرعت بیشتر و هزینه کمتری را برای حمل و نقل محموله یا محموله هایم بپردازم؟

این روزها با افزایش رقابت در حوزه های کسب و کار مختلف، احتمالاً بازاریاب های شرکت های حمل و نقل بین المللی مرتب با شما تماس می‌گیرند و سعی در فروختن خدمات خود دارند. درواقع، این شما نیستید که با یک شرکت حمل و نقل بین المللی تماس می‌گیرید، بلکه شما خود هدف تماس های دوستانه، روشمند و غیر روشمند بازاریاب های شرکت های حمل و نقل بین المللی هستید. اما روش تصمیم گیری چگونه باید باشد؟ چطور انتخاب کنیم؟

۱. بهترین روش برای انتخاب یک متصدی حمل و نقل بین المللی، استفاده از تجربه مفید دیگران است که به این روش referral گفته میشود. در واقع با این روش، شما به جای اینکه خودتان هزینه تجربه ای را پرداخت کرده باشید، از هزینه ای که دیگران برای دریافت آن تجربه پرداخته اند استفاده میکنید. بنابراین، قبل از اینکه خدمات یک شرکت حمل و نقل بین المللی را با معیارهای تصمیم گیری خود انتخاب کنید، می‌توانید از دایره ارتباطی خود و از دوستان خود که قبلاً تجربه کار با متصدیان حمل و نقل بین المللی را داشته اند، سوال کنید. اما برای دریافت بهترین نتایج، نحوه سوال پرسیدن در مورد یک گزینه معتبر، بسیار مهم است. بنابراین، به شما پیشنهاد میکنیم که این سوالات را از دوست خود که قصد دارید از تجربه ایشان استفاده کنید بپرسید:

  • بهترین تجربه ای که با یک شرکت حمل و نقل بین المللی داشته اید، با کدام شرکت بوده است؟
  • به عملکرد آنها از ۱ تا ۱۰ چه امتیازی می‌دهید؟
  • برای اینکه حداکثر امتیاز را به آنها بدهید، بنظر شما آنها میبایست چگونه عملکرد خود را بهتر کنند؟

با این ۳ سوال، شما میتوانید اطلاعات ارزشمندی برای تصمیم گیری در مورد انتخاب یک متصدی حمل بدست بیاورید و در صورتیکه گزینه های متعددی برای انتخاب وجود داشته باشد، میتوانید آگاهانه تر از بین این گزینه ها انتخاب کنید.


فوت کوزه گری در انتخاب بهترین شیوه حمل کدام است؟


2. روش دیگری که می‌توانید از آن برای انتخاب یک متصدی حمل و نقل بین المللی استفاده کنید، بررسی دانش عملی و عملی یک متصدی حمل و نقل بین المللی است. وب سایت آن ها را چک کنید و ببینید از آن ها چه سابقه ای بر جای مانده است. آیا سابقه علمی و عملی مشهودی از خود برجای گذاشته اند یا اینکه فقط به ذکر محاسن خود پرداخته اند و مشغول تعریف و تمجید از خود هستند؟ آیا در کاتولوگ معرفی خود که همانا وب سایت آنهاست، تجربیات و داستان هایی از مواردی که در آنها خطا داشته اند و درس هایی که از آن خطاها آموخته اند قابل مشاهده است؟

۳. یکی از نشانه هایی که میتوانید از طریق آن به یک متصدی حمل و نقل بین المللی اعتماد کنید، درخواست قرارداد است! آیا به محض درخواست یک قرارداد مکتوب، خیلی ساده و فوری پیش نویس آن را دریافت می‌کنید؟ آیا این شرکت، اساساً ساختاری برای قرارداد دارد؟ آیا پذیرش تعهد براساس قرارداد در ساختار کاری آن شرکت تعریف شده است؟


نمونه یک قرارداد حمل


۴. راه کار دیگری که برای اعتماد میتوانید به آن تکیه کنید، نحوه رویکرد شخصی است که شما با ایشان تماس میگیرید یا ایشان بعنوان بازاریاب سعی در تماس با شما داشته است. آیا خوب به نکاتی که برای شما دارای اهمیت است گوش میدهد یا فقط سعی در توضیح جنبه های مثبت خدمات خود را دارد؟ آیا نکات ریزی که برای شما واقعاً حایز اهمیت است را شنیده است و آن ها را خیلی شفاف تکرار میکند؟ اگر شک دارید که خوب شنیده شده اید، از ایشان بخواهید تا خلاصه ای از مهمترین نکاتی که از شما شنیده است را برای شما بازگو کند. بهرحال، حتی اگر با قوی‌ترین شرکت حمل و نقل بین المللی دنیا سروکار داشته باشید، در نهایت خدمات خود را از یک فرد مسئول دریافت میکنید و جای خالی رویکرد حرفه ای آن فرد توسط هیچ سطحی از خدمات سریع، امن و ارزان پر نمیشود، چراکه در نهایت احساس رضایتمندی و مدت زمانی از عمر شما که صرف یک فرآیند پر دغدغه شده است، تجربه کاری شما را رقم میزند.

برای مثال، در یک تجربه کاری شخصی که خودم داشتم، برای یک حمل زمینی خرده بار از اروپا، بنا به درخواست مشتری و به دلیل اینکه ایمنی بار اولویت اول مشتری محسوب می‌شد، حمل مستقیم از مبدا تا تهران و بدون ترنشیپ (Tranship) در انبار کشور واسطه (ترکیه) درخواست شده بود و چون این خدمات خاص محسوب میشود، مدت زمان حمل ۳۰٪ بیشتر از مدت زمان رایج حمل با روش غیرمستقیم (از طریق جابجایی محموله در کشور ترکیه از کامیون ترک به کامیون ایرانی) طول کشید، اما چون در طول فرآیند حمل و نقل کالا هر روز اطلاعات موقعیت مکانی محموله را برای مشتری ارسال میکردم، پس از انجام حمل و رسیدن محموله به مقصد، نظر صاحب کالا این بود: از خدمات سریع شما سپاسگزارم!

این موضوع باعث تعجب خود من شد چراکه این حمل نه تنها سریع نبود، بلکه ۳۰٪ کند تر از روتین حمل چنین باری از اروپا بود، اما از طریق ارسال اطلاعات موقعیت مکانی روزانه برای مشتری، دغدغه ای برای مشتری باقی نمانده بود و این حس خالی بودن ذهن از دغدغه، احساس رضایتمندی را ایجاد کرده بود که در نهایت این حمل را سریع احساس کرده بود. وقتی زمان بی دغدغه می‌گذرد سریع تر می‌گذرد! 

شما چه تجربه ای از نحوه انتخاب یک شرکت حمل و نقل بین المللی دارید؟ لطفا در بخش کامنت های زیر این مطلب، برای ما بنویسید و اگر این مطلب برای شما مفید بود، آن را برای دوستان خود که احساس میکنید میتوانند از این مطلب بهره مند شوند ارسال کنید.  


اگر مایل به دریافت فایل PDF این مطلب هستید، ایمیل خود را وارد کنید.

= 8 + 5

دیدگاه‌های کاربران

= 8 + 5

فرهاد فرنیا
فرهاد فرنیا
19 مرداد، 1400
با سلام و تشکر
شما یکی از معدود شرکتهایی میباشید که به مقوله آموزش و بحث لرنینگ در شرکتتان اهمیت میدهید و قبلا هم از شما بهره گرفتم.با درود و پیشرفت فراوان برای شما.
تجربه خودم :
در سال 2015که در قزاقستان مدیر اجرایی شرکتی که کارش خرید غلات و صادرات آ
پاسخ نویسنده
ممنون از توجه شما.

هزینه‌ی حمل خود را برآورد کنید.