محسن کاوه
نویسنده
محسن کاوه
کدام گمرک بهترین گزینه برای شماست؟

کدام گمرک بهترین گزینه برای شماست؟

ارسال شده در تاریخ 14 فروردین، 1400


شاید به جرات بتوان گفت که اغلب اوقات دغدغه‌آمیزترین بخش از یک عملیات واردات یا صادرات، انجام عملیات گمرکی است. مخصوصا برای کالاهایی خاص که به واسطه شرایط خاصی که دارند، انجام عملیات گمرکی برای آنها مستلزم انجام رویه‌های ویژه و منحصر به فردی‌ است.
از این رو، گمرکاتی در سطح کشور با کاربری ویژه‌ای برای انجام عملیات گمرکی صادرات و واردات برای کالاهای خاص، از لحاظ نیروی انسانی و امکانات نرم‌افزاری و سخت افزاری تدارک دیده شده اند تا انجام این عملیات برای گمرک و صاحبین کالا به بهترین شکل انجام گردد. لذا دانستن کاربری گمرکات مختلف برای صاحبین کالا امری الزامیست که منجر به داشتن تجربه بهتری از عملیات گمرکی واردات یا صادرات میشود. در پایان این محتوا میتوانید لیست مربوط به گمرکات تخصصی در سراسر کشور را دریافت کنید.

همچنین، موضوع مهم دیگری که در خصوص گمرکات وجود دارد این است که گمرکات مختلف در سراسر کشور مرتبط با وظایف و رویه‌های گمرکی مختلفی هستند. برای مثال برخی از گمرکات بعنوان مبدا و یا مقصد کارنه تیر و یا هردو ثبت شده اند. به این معنا که انجام عملیات تحویل گرفتن کالای وارداتی زمینی و همینطور کالای صادراتی زمینی که توسط کارنه تیر حمل میشوند فقط در گمرکات مشخص شده‌ای در کشور انجام میگردند. لذا اگر صاحب کالایی اقدام به واردات یا صادرات کالایی بصورت زمینی میکند، میبایست اطلاع داشته باشد که نزدیکترین گمرک که مبدا یا مقصد کارنه تیر است کدام است. در همین راستا، فهرست مبادي مجاز گمركات كشور بر اساس نوع وظايف و رويه هاي گمركي، بصورت فایل پی دی اف برای استفاده شما عزیزان در ادامه قرار داده شده است.

لیست گمرکات تخصصی برای کالاهای خاص وارداتی

لیست گمرکات تخصصی برای کالاهای خاص صادراتی

فهرست مبادی مجاز گمركات كشور بر اساس نوع وظايف و رويه های گمركی

اگر مایل به دریافت فایل PDF این مطلب هستید، ایمیل خود را وارد کنید.

= 5 + 7

دیدگاه‌های کاربران

= 5 + 7

هزینه‌ی حمل خود را برآورد کنید.