محسن کاوه
نویسنده
محسن کاوه
مالیات کدام صادرکنندگان صفر خواهد بود؟

مالیات کدام صادرکنندگان صفر خواهد بود؟

ارسال شده در تاریخ 20 خرداد، 1399

مالیات کدام صادرکنندگان صفر خواهد بود؟

  • همزمان با نزدیک شدن به پایان مهلت بازگشت ارز حاصل از صادرات سال ۹۸ (پایان تیرماه سال‌جاری) نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات سال ۹۹ و رفع تعهدات ارزی سال ۹۸ از سوی رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی ابلاغ شد. به این ترتیب برای درآمدهای حاصل از صادرات کالا و خدمات از جمله کالاهای غیرنفتی و مواد خام، نرخ صفر و معافیتهای مالیاتی در نظر گرفته می شود.
  • در نحوه برگشت ارز حاصل از صادرات سال ۹۹ نیز این نکته مورد توجه قرار گرفته است که هر گونه نرخ صفر و معافیت‌های مالیاتی برای درآمدهای حاصل از صادرات کالا و خدمات از جمله کالاهای غیرنفتی، مواد خام و همچنین استرداد مالیات و عوارض موضوع ماده (۱۳) قانون مالیات ارزش افزوده، در مواردی که ارز حاصل از صادرات طبق مقررات اعلامی بانک مرکزی به چرخه اقتصادی برگردانده نشود، برای عملکرد سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ قابل اعمال است.
  • رئیس سازمان امور مالیاتی همچنین در خصوص نرخ صفر و معافیت‌های مالیاتی اظهار کرد: از آنجا که حسب مقررات اعلامی توسط بانک مرکزی، حداکثر زمان رفع تعهد ارزی صادرات در سال ۱۳۹۸، تا پایان تیرماه ۱۳۹۹ است، صرفا صادرکنندگانی که کالا و خدمات خود را در سال ۱۳۹۸ به خارج از کشور صادر و در مهلت تعیین نسبت به برگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور در سال مزبور اقدام کرده باشند با رعایت سایر مقررات مشمول بهره‌مندی از نرخ صفر مالیاتی خواهند بود.

  • فرصت رفع تعهد ارزی صادرکنندگان تا پایان تیرماه ۹۹ است. بانک مرکزی اعلام کرد: مطابق با مصوبات هیات محترم وزیران و شورای عالی هماهنگی اقتصادی، صادرکنندگان می‌باید تا پایان تیرماه سال ۱۳۹۹ نسبت به ایفای تعهدات ارزی صادراتی سال ۱۳۹۸ خود اقدام کنند.  بهره‌مندی از هرگونه معافیت مالیاتی و استرداد مالیات بر ارزش افزوده، مشوق‌های صادراتی، تامین نیازهای ارزی وارداتی و تداوم فعالیت‌های تجاری، صنفی و تمدید کارت‌های بازرگانی منوط به بازگشت ارز صادرکنندگان به چرخه اقتصادی مطابق با مصوبات فوق‌الذکر می‌باشد.



اگر مایل به دریافت فایل PDF این مطلب هستید، ایمیل خود را وارد کنید.

= 2 + 3

دیدگاه‌های کاربران

= 2 + 3

هزینه‌ی حمل خود را برآورد کنید.