مهدی کاوه
نویسنده
مهدی کاوه
واردات ویسکی ممنوع شد! (ردیف ۴۶۸ از فهرست کالاهای ممنوع الورود)

واردات ویسکی ممنوع شد! (ردیف ۴۶۸ از فهرست کالاهای ممنوع الورود)

ارسال شده در تاریخ 25 مهر، 1401


قبل از اینکه برای واردات کالایی اقدام کنید، اول باید ثبت سفارش کنید، اما قبل از اقدام برای ثبت سفارش، ابتدا باید بدانید که چه کالاهایی در لیست کالاهای ممنوع برای واردات قراردارند.

بدلیل محدودیت در عرضه دلار در کشور، کالاهاییکه لوکس محسوب می‌شوند، اجازه واردات ندارند. یعنی اگر شما در ایران زندگی می‌کنید و پولتان از پارو بالا می‌رود، نوش جانتان، اما حق ندارید از دارایی خود برای واردات کالاییکه لوکس است استفاده کنید. بعبارت دیگر، هر قدر هم که پول داشته باشید، نمی‌توانید چیزهایی که قیمت زیادی دارند و لوکس هستند را داشته باشید، چراکه این کار باعث می‌شود که ارز از کشور خارج شود!

البته هرقدر که دوست داشته باشید می‌توانید به مسافرت خارجی بروید و ارز خرج کنید و از خارج از کشور، کالای لوکسی را که میتوانید در جیب یا داخل چمدانتان جا دهید را خریداری کنید (البته به شرط آنکه در لیست کالاهای ممنوعه به دلایل دیگر نباشد)، اما نمی‌توانید درحالیکه در داخل کشور هستید، کالای لوکس بخرید.

دسته دیگری از کالاهای که مشمول ممنوعیت واردات هستند، کالاهایی هستند که مشابه آن ها در داخل کشور تولید می‌شود. یعنی مثلاً براساس شرح مندرج در ردیف ۴۶۵ فهرست کالاهای ممنوع الورود سال ۱۴۰۱، شما نمی‌توانید شراب سیب، شراب گلابی، یا شراب برنج که به آن ساکی گفته می‌شود وارد کنید، چون احتمالاً مشابه آن در داخل تولید می‌شود، یا اگر تولید نمی‌شود، اصلاً حق ندارد که تولید بشود، اما با وجود اینکه حق تولید شدن ندارد، در لیست کالاهای ممنوع برای واردات هم آورده شده است که یک وقت کسی فکر نکند کالایی که در داخل حق تولید ندارد را می‌شود وارد کرد!

واردات الاغ هم البته ممنوع است (ردیف ۲) چون در داخل بوفور تولید می‌شود!

با این مقدمه، می‌توانیدلیست کالاهاییکه درسال ۱۴۰۱ مشمول ممنوعیت واردات هستند را از اینجا دانلود کنید.


اگر مایل به دریافت فایل PDF این مطلب هستید، ایمیل خود را وارد کنید.

= 1 + 3

دیدگاه‌های کاربران

= 1 + 3

Armin harbi
Armin harbi
25 مهر، 1401
????????????عالي بود

هزینه‌ی حمل خود را برآورد کنید.