محسن کاوه
نویسنده
محسن کاوه
ایجاد مسیر ترانزیتی جدید از بندر امیرآباد

ایجاد مسیر ترانزیتی جدید از بندر امیرآباد

ارسال شده در تاریخ 15 آبان، 1399


تلاشهای چند ماهه و همه جانبه علاقمندان و مسولین و تلاشگران عرصه حمل ونقل و ترانزیت کشور به نتیجه نشست و کشتی رورو کامپازیتور در تاریخ سه شنبه مورخه ۱۳ آبانماه در بندر امیرآباد برای انجام اولین سفر دریایی بین این بندر و بندر آکتاو کشور قزاقستان پهلو گرفت.این خبر توسط نماینده شرکت کشتیرانی روسی مبنی بر اعلام آمادگی برای بارگیری کامیونهای روسی رسما اعلام شد. افتتاح این مسیر بعنوان بخشی از مسیر ترانزیت بین ایران و کشورهای مشترک‌المنافع بعنوان یک‌ راهکار موثر تسهیل کننده، طبعا باعث رونق هرچه‌ بیشتر ترانزیت، صادرات و حمل‌و‌نقل بین‌المللی از مسیر ایران خواهد بود.

کشتی رورو (RO/RO) به آن دسته از کشتی های گفته میشود که محمولات آن ها خودروهای سواری یا کامیون های خالی یا حامل محموله و یا ماشین آلات راهسازی هستند که با چرخ های خود و توسط یک راننده وارد کامیون میشوند. شکل این کشتی ها برای حمل خودروهای سواری شبیه پارکینگ های طبقاتی است، و انواع دیگر آن که برای حمل کامیون‌های حامل بار یا ماشین آلات راهسازی استفاده میشوند دارای یک رمپ ورودی و سالن های روباز یا مسقف برای پارک شدن محمولات میباشند.

کشتی روسی کامپوزیتور قابلیت حمل حدود ۴۰ دستگاه کامیون کشنده بهمراه تریلر به طول ۱۸ متر را دارد.
برقراری مسیر  جایگزین ماورا ترکمنستان برای ناوگان ایرانی از ضروریت چندین دهه  فعالیت صنعت حمل و نقل بین المللی ایران بوده که امید برقراری آن به واقعیت نزدیک میشود.

البته طبیعتا بدیهی است گشایش مسیرهای جدید بدون مشکل نخواهد بود، بویژه در مسیرهایی که تجربه  قبلی وجود نداشته است، ولی با همدلی و همکاری هرچه بیشتر همه فعالان در این حوزه میتوان بر تمامی چالشها فائق آمد.

برای اطلاع از زمانبندی کشتی کامپوزیتور و نحوه رزرو فضا برای حمل، با ما تماس بگیرید.


اگر مایل به دریافت فایل PDF این مطلب هستید، ایمیل خود را وارد کنید.

= 6 + 6

دیدگاه‌های کاربران

= 6 + 6

هزینه‌ی حمل خود را برآورد کنید.